REPORTÁŽ AGHB TÝMU Z FINNISH ADVENTURE GOLF MASTERS 2021 V KUOPIU

KUOPIO 24.8. - 30.8. 2021

neděle 29.8. 2021

DEN č.6 - VYHRÁLI JSME, CO SE DALO aneb HODNOTÍ SE TO SKVĚLE

Hotovo, dobojováno a do Finska už nás prý nepustí:-) Vyhráli jsme zde všechny kategorie, ve kterých jsme měli zastoupení, takže co...... OBROVSKÝ ÚSPĚCH. Kdyby hráli hymnu, slyšeli jsme ji třikrát.

Daniel Vlček - absolutní vítěz a vítěz kategorie mužů
AGHB TEAM - vítězný tým

Obrovskou pochvalu ale zaslouží všichni hráči týmu, všichni čtyři skončili do 11.místa a to je v této konkurenci opravdu velký úspěch. A příslib pro příští rok na World Adventure Golf Masters, které se bude na tomto hřišti hrát. A jak tedy dnešní den probíhal? Hrála se 2 kola, po kterých se uzavíraly kategorie a hned v tom prvním zahrál Daniel 28 a dostal se do vedení. V šestém kole tento výsledek zopakoval, Marko Nuotio ale zahrál nejlepší kolo turnaje za 26 a před finálovým kolem měli oba stejný výsledek. Což také znamenalo rozstřel o první místo v kategorii mužů, který Daniel vyhrál. Takže ještě před finálovým kolem jsme měli 2 zlaté. Jednu v mužích a druhou v týmech, kdy jsme porazili Švédy o 14 úderů, takže o pěkně velký parník:-) Skvělou zprávou bylo i to, že se do finálového kola dostali všichni naši hráči. Takže už jen zbývalo zodpovědět otázku, zda budeme mít po dvou letech ve Finsku znovu i absolutního vítěze. A máme:-) Daniel začal finálové kolo skvěle, na prvních sedmi jamkách zahrál 6 es. Na jamce č.12 ho ale výborně hrající Marko Nuotio srovnal a vše bylo otevřené. Daniel ale pak zaesoval na 12. a 13. jamce a pak zahrál jamku č.15 za 2 údery, Marko za 3 (par 3) a získal tak náskok 3 úderů a do konce zbývaly 2 jamky. Normálně by asi bylo rozhodnuto, zde se ale na jamce č.17 (nepříjemná sopka) dají zahrát i větší čísla. Marko i Daniel ji ale dali za 2 údery a to rozhodlo. Daniel pak ještě vyšperkoval své vítězství esem na 18. jamce a vyhrál tak s náskokem 4 úderů.

Skvělé finálové kolo zahrál i Matěj, který si ho bez nervů užil a výsledkem bylo kolo za 27 úderů, což ho katapultovalo na krásné 6.místo. Petr Hanusek udržel výborné výkony ze soboty, minimálně chyboval a nakonec skončil na krásném 7. místě. Pouze o úder za ním skončil na 11.místě Milan Provazník, který v posledním kole zabojoval a i když byl v polovině hřiště +1, tak nakonec zahrál kolo za 32 úderů a přispěl tak k vítězství českého týmu. Pochvalu tedy zaslouží tentokrát všichni hráči, český adventure golf si zde zase udělal skvělé jméno.

A jaký máme dojem z hřiště a místa, kde se bude za rok hrát WAGM? Hřiště je na moc hezkém místě na břehu jezera, majitelé jsou velice příjemní a vstřícní, parkování je zde bez problémů, v recepci hřiště se dá koupit základní občerstvení a pití a asi 100m od hřiště je restaurace. A vlastní hřiště z hlediska hry? Není těžké, ale možná na první pohled při tréninku vypadá lehčí, než opravdu je. V tréninku máte dost často pocit, že tam vše padá a v kolech už to občas taková hitparáda není. Zvlášť druhá polovina hřiště je maličko zrádná, jsou zde jamky, kde není problém "vyrobit" trojku i něco horšího. Na odrazy se tu mimo dvou až tří jamek nehraje nic, takže je takové více "golfové". Jen pro zajímavost a pro znalé,  Daniel hrál celý turnaj 4 míčky a z toho13 jamek švédem:-) Problém je, když je jeden den hezky, sluníčko "vytahá" z umělé trávy písek a když je pak druhý den mokro, tak se písek nabaluje na míčky a to jako že hodně:-) A to co Vám normálně do jamek dojíždí, tak pak ani náhodou. Hned vedle hřiště jsou 4 venkovní hřiště na padel tenis, takže úplný klid tu rozhodně není, ale nám to problém nedělalo. Naopak to byl občas docela hezký pohled...na Finky:-))

Zde jsou kompletní konečné výsledky - absolutní pořadí jednotlivců - http://www.mrs.fi/2134/tulokset/kokonaiset.php

A zde týmy - http://www.mrs.fi/2134/tulokset/kokonaiset.php?page=joukkue

A když jsem u toho padelu, tak vám dlužíme nejdůležitější výsledek dne: Daniel a Matěj - Milan a Petr 6:3, 6:2, (žádný zraněný ani naštvaný hráč).

Tak to je pro tentokrát z Finska vše, zítra už letíme domů. Děkujeme za podporu na sociálních sítích a až se zase někam vypravíme, tak se můžete těšit na reportáž. Snad to někdo čte:-))

sobota 28.8. 2021

DEN č.5 - PRVNÍ DEN FIAGM 2021 aneb MÁME TO DOBŘE ROZEHRANÉ

Tak máme za sebou první hrací den, první 4 kola FIAGM 2021 a myslím, že to máme dobře rozehrané. V absolutním pořadí 3 hráči v TOP TEN a hlavně průběžné první místo v týmech. Daniel Vlček je na 4.místě, Petr Hanusek na 6.místě, Matěj Vlček je zatím 10. a Milan Provazník 16.
Po 1.kole to vypadalo jak domácí AGHB OPEN, protože naši hráči byli na prvních třech místech, ale bylo nám jasné, že to dlouho nevydrží:-) Každopádně rozestupy jsou malé a zítra to bude hodně zajímavé. Budou se hrát další 2 kola, po kterých se bude uzavírat soutěž týmů a pokud by se nám povedlo udržet na bedně, byl by to v této konkurenci velký úspěch. A na závěr se bude hrát kolo finálové pro nejlepších 18 hráčů v absolutním pořadí a pevně doufáme, že si ho zahrajeme všichni. Po prvním dnu vede s náskokem 1 úderu náš starý známý Gunnar Bengtsson ze Švédska.

Dnes nás ale mimo 4 kol FIAGM čekala i společenská akce, byli jsme pozváni na hromadnou večeři všech hráčů (Matěj bezlepkový burger a my tři dospělí  KANA FLATBREAD (Broilerin rintaa, Liepuskan flatbread, avokadohummusta, salaattia, pikkelikurkkua, korianteria, kirsikkatomaattia, kurkkujogurttia) Jak vidíte, v tomto jídle byly samé výborné suroviny, takže jsme si pochutnali:-) A k tomu ještě citrónový dortík pro Milana a vanilková zmrzlina pro Dana. Kopeček za stovku a to se vyplatí:-). Po večeři nás měl čekat nějaký program (překvapení), který ve výsledku spočíval v ohňostroji nad jezerem. Teď teda doufám, že si tuto reportáž nepřekládají Finové, ale ohňostroj, který tady propagovali jako velkou akci, u nás uvidíte v Horní Dolní na plese hasičů:-) No a jestli si ji překládají, tak si tu už autor této reportáže asi nezahraje:-) A nebo tedy může doufat, že Google překladač obrat "V Horní dolní na plese hasičů" přeloží dostatečně nesrozumitelně.

A ještě máme jednu novinku. Zítřejší 3 kola FIAGM nebudou jediným sportem, který budeme provozovat. Zamluvili jsme si jednu hodinu padel tenisu. Pokud nevíte, co to je, tak je to něco mezi tenisem a squashem a těší se to tady velké oblibě. Takže zítra se dozvíte nejen konečné výsledky FIAGM 2021, ale i výsledek historicky prvního padel souboje AGHB TEAMU. Snad to přežijeme...oboje:-)

Zítra začínáme zase v 9 hodin místního času (vašeho v 8 hodin) a výsledky budou opět na http://www.mrs.fi/2134/tulokset/

Tak nám i zítra držte palce, děkujeme za podporu a i zítra se můžete těšit na reportáž.

PS: Určitě se podívejte na úplně poslední fotku a neotálejte, pravděpodobně bude brzy smazána nebo bude autorovi odebrán notebook, případně bude lynčován:-)

PS2:

Takto vypadá každodenní rituál přípravy snídaně v podání Milana a Petra. Je to opravdu božský pohled:-) Pokud jste naši reportáž vydrželi číst až sem, tak pochopíme, že v tuto chvíli přidáváte naše stránky mezi blokované:-) Ale nemohli jsme si pomoct.

pátek 27.8. 2021

DEN č.4 - TRÉNINK, JÍDLO A HOUBY aneb ZÍTRA TO ZAČNE

Pátek, poslední den před turnajem. Hned ráno jsme se trošku vyděsili, z postele, kde spí Matěj, jsme slyšeli takové divné mlaskání...a při bližším ohledání jsme zjistili, že Matěj už jí Koti pizzu i ze spaní. To už je trošku na Chocholouška:-) Takže má s pizzou útrum.

Cesta autem na hřiště byla také zajímavá, navigátor Dan odmítnul spolupracovat a zbytku posádky dal výzvu, zda na hřiště trefí i bez navigování. Chvilku to vypadalo dramaticky, ale nakonec to zvládli na jedničku a hřiště našli.

Dnes bylo konečně krásné počasí, takže kapitán týmu doufal, že budou všichni poctivě trénovat. Morálka zbytku týmu byla dneska ale vyloženě špatná. Hráči buď polehávali po jamkách nebo koukali kolem sebe. Je otázka, jestli na na místní seňority nebo na svého veleváženého kapitána, který jediný poctivě trénoval:-))). Podívejte se na fotky, bude vám hned jasné, jak to tady dnes vypadalo.

Po dlouhém přemlouvání ale přeci jen začali hráči trénovat a povedla se nám další tréninková kolečka a ta dnes dopadla takto:

Dan - 34, 29, 31, 31
Milan - 32, 31, 35, 31
Petr - 37, 32, 32, 41
Matěj - 36, 36, 36, 32

A jak to tedy bude vypadat zítra? Turnaje se nakonec účastní 29 hráčů ze 4 zemí. Zítra se budou hrát 4 kola. Zapisovat se bude do telefonů, takže výsledky budou online, což je skvělá zpráva. První půjde na řadu v 9:20 Daniel Vlček, v 9:40 Petr Hanusek, v 9:45 Milan Provazník a v 9:50 Matěj Vlček.

Odkaz na výsledky a složení flajtů: http://www.mrs.fi/2134/tulokset/

Tak nám zítra držte pěsti a my slibujeme, že budeme bojovat jako lvi:-)

A na závěr ještě pár dalších fotek.

čtvrtek 26.8. 2021

DEN č.3 - TRÉNINK A ZASE JEN TRÉNINK

Co tak napsat do reportáže, když celý den jen trénujeme. Výsledky koleček vás určitě nezajímají, kolik bude hrát hráčů také ne, tak asi začneme počasím:-) Dnes nepršelo. Ani nefoukalo. Ani nesvítilo sluníčko. Vlastně bylo tak nějak nijak:-) Co dál? Oblíbené kulinářské okénko. Milan a Petr měli k obědu lososa s bramborovou kaší. Dan měl masové kuličky a bramborovou kaší a Matěj překvapivě pizzu z Koti pizza...a dnes dokonce 2x:-) To byl oběd. A co večeře? To jsme měli pizzu všichni tři mimo Milana, ten měl tvrdý chleba:-) No tak to je dneska asi všechno.

Není:-)
Dan - 31, 33, 28, 34
Milan - 34, 32, 34, 34
Petr - 37, 33, 33 (místo jednoho kola měl atletickou vložku)
Matěj - 32 (pořád jedl pizzu, tak neměl čas)

Hrát by nás mělo kolem 35 hráčů. Zítra vám sem napíšeme, jaké má kdo ambice a s jakým výsledkem bychom byli spokojení. Čeká nás poslední tréninkový den a potom už hurá do boje.

Tak to je dnes opravdu vše:-)

úterý a středa 24. a 25.8. 2021

DEN č.1 a 2 - JSME V KUOPIU A MÁME ZA SEBOU PRVNÍ DEŠTIVÝ TRÉNINKOVÝ DEN

Po delší době pro vás máme reportáž. Není to tím, že bychom ji psát nechtěli, ale díky covidu nebylo odkud.  Ale to se změnilo a 4 hráči AGHB TEAMU jsou ve finském Kuopiu, kde se o víkendu koná FIAGM 2021. Kdo té zkratce nerozumí, ať se podívá na nadpis a bude vědět:-)

Ale pěkně popořádku. Nejdříve jsme se museli nechat všichni naočkovat. Matěj jel kvůli tomu na druhou dávku až do Příbrami. Také jsme museli s obavami koupit letenky a zamluvit ubytování. Ale naštěstí vše vyšlo a jsme tady. A pevně doufáme, že odletíme i zpátky. V úterý jsme letěli z Prahy do Helsinek a tam jsme si půjčili auto. Byl nám přidělen Nissan Qashqai a čekalo nás s ním přes 400 km. Není to moc, tedy pokud nemusíte jet skoro celou cestu rychlostí mezi 80 - 120km/hod. To pak máte pocit, že jedete věčnost:-) Jako správní adventure golfoví nadšenci jsme se v úterý večer nejeli ubytovat, ani najíst, ale rovnou jsme se jeli podívat na hřiště. A někteří z nás to nevydrželi a půjčili si veřejnostní hůl a míček a šli si zkusit pár jamek. Ano, je to už trochu úchylka, ale co, každý nějakou má:-) Pak tedy došlo i na méně důležité věci, třeba na ubytování. A to se tentokrát povedlo, máme krásný apartmán v nově vzniklé bytové zástavbě na kraji jezera. Teda tady je na kraji jezera asi úplně všechno, jsme přece ve Finsku a to je země...........však víte:-) Máme tu jednu velkou místnost s kuchyní a jídelnou, 2 samostatné ložnice, koupelnu se saunou a luxusní zasklenou terasu. A zde se definitivně projevilo postižení některých hráčů. V rohu terasy je odtokový kanálek zakrytý mřížkou, který tak trochu připomíná jamku. No hádejte, co se asi dělo:-) Nebudu jmenovat, ale Matěj Vlček tam dával jedno "eso" za druhým:-)

Tak to by den příjezdu a teď to zajímavější. Středa a první tréninkový den. Byl úplně úžasný, celý den pršelo, bylo asi 9 stupňů a krásně foukalo:-) Teda hodně foukalo. No co, je přece srpen, tak proč by nemohlo i sněžit...v Kuopiu. Takže trénink většina z nás skončila už kolem třetí hodiny. Našel se pak jeden blázen, který se tam v tom dešti vrátil. Kdo to asi byl:-) A co hřiště? To je krásné, od firmy City Golf, takže rafové a je na něm hodně bankrů a skoro nic se nehraje na odrazy, takže to je hodně o čtení "terénu". Není tady žádná vyloženě esová jamka a ani žádná vyloženě strašidelná. Rekord hřiště drží několik finských hráčů a je 25. To nám zatím připadá hodně vzdálené, ale napadat to tady může.

A kdo tady vlastně bude za AGHB TEAM turnaj hrát? Junior Matěj Vlček a tři další mladíci startující mezi muži, Daniel Vlček, Milan Provazník a Petr Hanusek. Takže jsme tu v silném složení:-) Ale nejsme sami, dnes na hřišti trénovala švédská skupina v čele s Gunnarem Bengtssonem. Dalším silným soupeřem bude Pasi Aho a samozřejmě domácí finští hráči.

Zítra nás čeká další tréninkový den, snad méně deštivý a snad se dostaneme i k prvním tréninkovým kolům. A pokud ano, tak je tu zítra najdete.