REPORTÁŽ Z FINNISH ADVENTURE GOLF MASTERS 2022 V KUOPIU

11.5. - 16.5. 2022

8 český hráčů bude reprezentovat český adventure golf na FIAGM 2022 a my vám i z tohoto turnaje přinášíme reportáž. Držte našim hráčům pěsti.

neděle 15.5. 2022

DEN č.5 - Z FIAGM 2022 VEZEME 2 VÍTĚZE V KATEGORIÍCH A 2 HRÁČE V TOP TEN

Tak je dobojováno a i na třetím FIAGM, kterého jsme se zúčastnili, jsme byli hodně vidět. A dalo by se napsat dle stejnojmenného filmu "Zrodila se hvězda"aneb jak se z maskota stala mezi ženami favoritkou WAGM. Ano, řeč je o Aničce Koldové, která zde zazářila a vysloužila si velký respekt zahraničních hráčů a hráček. Jen pro vysvětlení...v roce 2018 na WAGM v Horním Bezděkově dělala Anička opravdu maskota a v převleku tam plácala na stupních vítězů ostatní hráče holí. A dnes porazila na FIAGM všechny ženy s náskokem 10 úderů a v absolutním pořadí skončila ze 44 hráčů na 7.místě.
Dalším vítězem ve své kategorii byl Matěj Vlček, který vyhrál o 9 úderů a porazil oba finské juniory. I u Matěje je velký přislib pro WAGM v kategorii juniorů, kde doufáme bude hrát o medaili.
V absolutním pořadí jsme měli v TOP TEN 2 hráče, mimo Aničky ještě Daniela Vlčka, který skončil se stejným výsledkem na 8.místě. Ale to není vše, do finálového kola postoupilo celkem 6 českých hráčů a to ještě Romanovi uteklo finálové kolo o 1 úder. Václav se dnes každým kolem zlepšoval a nakonec i on zahrál poslední kolo pod par.
V týmech AGHB TEAM skončil na 4. místě a MGC Jedovnice na 5.místě.
Všichni si zaslouží pochvalu za skvělou reprezentaci a je to pro nás velký příslib pro WAGM 2022, které nás tady čeká za měsíc.

A jak hodnotí své učinkování na FIAGM jednotliví hráči?

Anička:
"Se svým výkonem jsem nadmíru spokojená. Musím přiznat, že jsem sama sebe překvapila. Snad se mi podaří zopakovat podobný výkon na WAGM, kam se velmi těším:-)"

Daniel:
"Sice jsem neobhájil loňské vítězství a ani jsem se k němu zdaleka nepříblížil, ale i tak jsem s 8.místem v absolutním pořadí spokojený. Určitě je to příslib pro WAGM a snad i návrat ztracené formy:-) Každopádně bych rád všem českým hráčům poděkoval za skvělou reprezentaci a těším se, že se sem za měsíc zase vrátíme. A že budeme ještě lepší:-)

Matěj:
"Se svým výkonem jsem spokojený, protože to nebyl kvůli počasí vůbec jednoduchý turnaj. Jsem rád, že jsem vyhrál kategorii juniorů, což byl můj hlavní cíl. V absolutním pořadí jsem také spokojený, protože jsem se dostal do finálového kola a to byl také můj cíl.  Smekám před všemi českými hráči, kteří zde hráli a jsem na ně pyšný.

Vojta:
"Hlavní ze svých cílů jsem si splnil a to dostat se do finálového kola, kde jsem pak uhrál 14.místo. Zbylé cíle se mi nepodařilo zvládnout, mrzí mě hlavně to jedno kolo za 37. Jsem rád, že jsem ale udržel nervy a mnohdy i s pomocí týmových kolegů zvládl zahrát ve všech kolech na jamce č.17 za dva údery".

Jirka:
"Hodnotím turnaj jako velice užitečnou přípravu na WAGM...., cíl týmu Jedovnice splněn"

Lukáš:
"Se svou hrou jsem celkem spokojený, i když mě mrzí některé pokažené jamky, jako například 8.jamka v 5.kole, kdy jsem zahrál jamku za 4 údery. Nebo 17.jamka ve finále, kterou jsem zahrál na 5 úderů. Celý turnaj jsem bral hlavně jako přípravu na WAGM. Co se týče týmu, tak si myslím, že pro MGC Jedovnice úspěch"

Roman:
"Já jsem se snažil až moc a kvůli tomu jsem bohužel pokazil i s menší smůlou jedno kolo, kde mi nenapadalo vůbec nic. Ale i to se může stát, člověk se z toho pak musí dosta sám. Pak po tom špatném kole už to bylo mnohem lepší, jenomže cesta do finálového kola byla po prvním dnu daleká. Ale nevzdal jsem se a zkusil jsem, jak někteří říkají, nemožné. Ale bohužel se to o 1 úder nepovedlo, takže jsem skončil za dveřmi finálového kola. Týmově jsem velice spokojený a cíl byl splněn. Jsem velice rád, kde hraji a dostal jsem úžasnou možnost si zahrát."

Václav:
"Jako zkušený doprovod českých hráčů jsem si turnaj velice užil. Kapitán chce slyšet i negativní vyjádření, takže hlásím že jsem první den hrál špatně, což je obvyklé, protože začínám hrát až druhý den. Vzhledem k lepšícímu se výsledku bych v úterý (2 dny po turnaji) hrál už za 30. Jinak se mi líbilo soužití celého koletivu, velmi pozitivní nálada a bylo mi ctí.

Jednotlivci - absolutní pořadí: https://www.mrs.fi/2219/tulokset/keskeneraiset.php

DEN č.4 - PRVNÍ HRACÍ DEN FIAGM 2022

sobota 14.5. 2022

Máme za sebou 4 kola FIAGM 2022 a z pohledu českých hráčů to zatím nevypadá vůbec špatně. V jednotlivých kategoriích máme dokonce 2 vedoucí hráče, mezi juniory vede o 3 údery Matěj Vlček, takže to bude boj do posledního kola. Upozorňujeme, ža kategorie se zde uzavírají po 6.kole. V ženách vede Anička Koldová o 7 úderů, zde to vypadá velice nadějně.
V týmech je na 4.místě AGHB TEAM se ztrátou 9 úderů na Švédsko a na 5.místě MGC JEDOVNICE.
A jak vypadá absolutní pořadí jednotlivců? Zde máme v TOP TEN 3 hráče, na 6.místě je Daniel Vlček, na 7.místě Anička Koldová a na 9.místě Matěj Vlček. V první osmnátce je ještě 11. Jirka Rimpler, 15. Lukáš Kučera a 16. Vojta Mikšovský. Na 25. místě je Roman Král a zezadu to všechno jistí Václav Švarc:-) Takže máme zítra o co hrát a doufáme, že se nám bude dařit minimálně tak, jak dnes. Zítra se hrají 2 kola a pak kolo finálové pro nejlepších 18 hráčů.

Ale zítra nás čeká nejen poslední tři kola FIAGM, ale i jeden prestižní zápas v padel tenisu. AGHB TEAM vyzval MGC JEDOVNICE a pokud počasí dovolí, bude to nelítostný boj do poslední kapky potu:-) Pro neznalé... padel tenis je něco mezi tenisem a squashem a ve Finsku je velice populární. Výsledek tohoto veledůležitého souboje zde samozřejmě zveřejníme:-) Pokud bys vás případně zajímaly i konečně výsledky FIAGM, tak odkazy jsou na konci tohoto článku.

Včera jsme také točili video českého týmu pro WAGM 2022 a to asi radši vidět a hlavně slyšet nechcete:-) Jelikož nikdo z nás neumí pořádně anglicky, tak to nakonec jakousi anglickou hatmatilkou přečetl kapitán týmu:-) Možná budou několik hodin šifrovat, v jakém jazyce to bylo, ale co, to už je jejich problém. Mají, co chtěli...nebo spíš nechtěli:-)

Ještě jedna zajímavost...je tady znát, že Rusko přestalo dodávat do Finska elektřinu a že se asi zastavila i výroba telefonů. Dnes jsme dostali na zapisování výsledků tlačítkové Nokie z pravěku (pro vysvětlení...pro Matěje je vše před rokem 2000 pravěk). Největší problém s tím měl náš nejstarší junior Václav, který musel požádat své spoluhráče, aby zapisovali za něj. Displej byl nejen malinkatý, ale nebylo na něj na sluníčku skoro vidět. Doufáme, že za měsíc na WAGM nedostaneme ještě starší model a nebudeme za sebou tahat i dráty:-)

Tak to je pro dnešek vše a zítra nám zase držte pěšti.

pátek 13.5. 2022

DEN č.3 - TRENINK, TRENINK A TRENINK....A PIZZA

Třetí den ve Finsku a konečně se na nás usmálo....sluníčko. Štěstí bychom prosili zítra a v neděli. A jak vypadal dnešní den? Pro nezasvěcené nudně, celý den jsme byli na hřišti a trénovali. A je to znát, naše dnešní nejlepší kola jsou u většiny hráčů lepší než včera. Daniel 28, Matěj 30, Anička 29, Vojta 27, Jiří 29, Roman 27, Lukáš 29 a Václav 33. Cokoliv pod 30 by bylo zítra skvělé. Loňský vítěz se jako jediný na tomto hřišti dostal v průměru pod 30 úderů.
Zítra se hrají 4 kola a začínáme v 9 hodin (v ČR v 8 hodin, veškeré další uváděné časy jsou o hodinu více než v ČR). První úderem otevře FIAGM 2022 Matěj, který jde první v prvním flajtu. Ve čtvrtém flajtu (9:15) jde Anička, v devátém flajtu (9:40) Vojta, v desátém flajtu (9:45) Lukáš, v jedenáctém flajtu (9:50) Roman, ve čtrnáctém flajtu (10:05) Václav a v posledním flajtu (10:15) uzavře první kolo Jirka a Daniel. Flajty budou po celou sobotu ve stejném složení. V neděli nás pak čekají 2 kola a pro nejlepších 18 hráčů kolo finálové. V turnaji máme 2 týmy, za AGHB TEAM Daniel, Matěj a Vojta, za MGC JEDOVNICE Jirka, Lukáš a Roman.

Určitě vás ale bude zajímat, jaký cíl si kdo stanovil.

Vojta:
"Rád bych skončil do 18.místa absolutně, do 10.místa v mužích a v týmech bych byl spokojený na bedně. A každé kolečko se dostat pod par."

Matěj:
"Mým cílem je dostat se do finálového kola a vybojovat s týmem medaili". Chci vyhrát juniory, přes to vlak nejede:-). Budeme všichni bojovat !!!

Anička:
"Já nerada říkám cíle nahlas, ale po nátlaku kapitána udělám výjimku:-) Takže chci co nejméně chybovat, v ženách skončit do 5.místa (hraje 10 žen) a v absolutním pořadí do 20.místa (hraje 44 hráčů). A porazit alespoň jednoho Švéda a Fina:-)))

Václav:
"Chtěl bych skončit do 30.místa v absolutním pořadí a do 20.místa v mužích. A porazit alespoň jednu Finku a Švédku:-)))"

Daniel:
"FIAGM jsem dvakrát vyhrál, takže asi bude znít divně, že budu spokojený, když se dostanu do finálového kola. Ale vzhledem k tomu, že jsem se na posledních dvou turnajích nepotkal s formou, tak spokojený opravdu budu. A v týmech chceme medaili:-) A samozřejmě budu rád, když porazím jednoho Fina, jednoho Švéda, jednoho juniora, jednu ženu a jednoho muže:-)))"

Jirka:
"Záleží, kolik bude týmů, ale do šestého místa to beru jako povinnost. Jednotlivci mě na tomto turnaji nezajímají"

Roman:
"Já si to jdu hlavně s klukama užít a co nejlépe společně zahrát a klidně zničit všechny týmy. V jednotlivcích TOP 18 stačí."

Lukáš:
"V týmech super do 6.místa, do 4.místa sen. V jednotlivcích do 15.místa"

Výsledky můžete zítra i v neděli sledovat online,  viz odkazy níže.

středa 11.5. a čtvrtek 12.5. 2022

DEN č.1 a 2 - VE STŘEDU NA CESTĚ A VE ČTVRTEK PRVNÍ TRENINKOVÝ DEN

Po roce jsme zase v Kuopiu a tentokrát ve dvojnásobném počtu. 5 hráčů AGHB TEAMU a 3 hráči MGC Jedovnice se o víkendu zúčastní Finnish Adventure Golf Masters 2022 (FIAGM) a turnaj je zároveň generálkou na WORLD ADVENTURE GOLF MASTERS 2022 (WAGM), které se na stejném hřišti koná o měsíc později.
Za AGHB TEAM Daniel Vlček, Matěj Vlček, Vojtěch Mikšovský, Václav Švarc a Anna Koldová, za MGC JEDOVNICE Jiří Rimpler, Lukáš Kučera a Roman Král. Těchto 8 hráčů nastoupilo ve středu do letadla směr Helsinky. Dobrá nálada panovala už na letišti a i když se někteří hráči v letadle maličko bojí (jedna hráčka více, ale nebudeme taktně prozrazovat která:-), tak jsme se všichni těšili. Když jsme na letišti před nástupem do stejného letadla potkali Roberta Zárubu, tak jsme se zaradovali, že se konečně i nás sport stává populárním, ale nadšení vydrželo jen chvilku... ve stejném termínu začíná ve Finsku nějaké Mistrovství světa v hokeji. No a prý bude komentovat tam, čemuž teda vůbec nerozumíme:-).
Let z Prahy do Helsinek byl klidný a i nejmenovaná hráčka ho bez problémů zvládla. V Helsinkách jsme přestupovali do letadla do Kuopia. Teda letadla...spíš taková trubka s vrtulema, kde se člověk sotva postavil. Ale i to jsme všichni zvládli a ve středu odpoledne jsme byli na letišti v Kuopiu. Bylo tady asi o 15 stupňů méně než v Čechách a na některých místech ještě ležely zbytky sněhu, to nám ale vůbec nevadí, my jsme z této sezóny na sníh a zimu zvyklí.
Na letišti jsme si půjčili auta a odjeli se ubytovat. Máme tady 2 apartmány a trošku veselo bylo s parkováním u apartmánu AGHB TEAMU. V instrukcích jsme měli, že naše parkovací místo v podzemních garážích má číslo 41. V garážích ale byla čísla jen do 22. A i když máme v týmu vzdělané hráče a dokonce i učitelku, tak jsme se nedokázali dopočítat a parkujeme na ulici.

Ve čtvrtek jsme zahájili trénink (tedy hráči z MGC Jedovnice to nevydrželi a byli na hřišti už ve středu večer) a trénovali jsme skoro celý den. Mimo Daniela a Matěje je hřiště pro ostatní hráče neznámé, takže bylo potřeba si ho pořádně "osahat". Na hřišti dnes trénovali mimo nás i hráči Finska a Švédska. Jiné země se FIAGM nezúčastní, což nás vzhledem k WAGM trošku překvapilo. Hřiště bylo ráno mokré a po zimě evidetně pomalejší, než když jsme na něm hráli před rokem. Ještě před 14 dny na hřišti ležel sníh:-)
A jak se nám při tréninku dařilo a za kolik zahráli hráči své nejlepší kolo? Daniel 28, Matěj 29, Anička 30, Vojta, Jiří, Roman a Lukáš 31 a Václav 32.
Zítra nás čeká druhý a poslední tréninkový den a v sobotu to začne. Ale nepředbíhejme:-)
Pro dnešek je to vše, pokračování zítra:-)